logo
Archivy
Zřizovatelem této příspěvkové organizace je Středočeský kraj
zrizovatel
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

plakat plakat

Přínosným partnerem pro náš dětský domov je Nadační fond Veroniky Kašákové.

Celodenní poznávací výlet

Horké letní dny vystřídal déšť a chladno. A tak dnes místo k vodě vyrážíme autobusem za získáváním nových poznatků.

Po ranním úklidu, nezbytném poučení a informacích o průběhu dne si chystáme batůžky se stravou a pitím a v 10.30 hod. opouštíme základnu – náš dětský domov.

Autobus míří do Milevska. První zastávkou bude Milevský klášter. Procházíme nádvořím a míříme do zadní části zdejších prostor. Chystáme se na výstavu „Hračky pro každý den“. Než však vystoupáme do prvního patra k hračkám, vydáme se k expozicím v přízemí i v podzemí. Se zájmem přijímáme informace týkající se dávné historie, I. i II. světové války, prohlížíme si archeologické nálezy i babiččinu světničku. A již se ocitáme v prostorách zmíněné výstavy. Najdeme zde více než 2000 kusů hraček. K vidění je dětský pokojíček z doby před 1. světovou válkou, hračky z dob první republiky, loutkové divadlo, autíčka či letadélka. Velké množství hraček reprezentuje šedesátá léta. Děvčata si mohou prohlédnout přibližně 50 panenek nebo šicí stroj, který skutečně šije. Houpací kohouti, plyšáci, malá kadeřnice s fénem na baterky,… Malí i velcí kluci jsou okouzleni angličáky a modely aut na ovládání, prohlíží si stavebnice i plastové hračky. V muzeu se nám líbilo, ale je čas návratu k autobusu. Budeme pokračovat v našem putování. Další zastávka – Bernartice. Nejprve se pustíme do oběda, který nám připravily tety kuchařky. Všem chutná a brzy nezůstal ani drobeček. Uklízíme „obědové místo“ a jdeme – před námi je peklo – „Hravé peklo“.

Hravé peklo najdeme v Husově kapli. Čeká nás pekelná chodba se zrcadlovým labyrintem a figurami čertů, ve zvonici je pak svět pohádkový a částečně hororový.

foto z akce

Začínáme v pekelné recepci s věznicí pro zlobivé rodiče – tam jsme mohli odložit tety, ale jsou hodné a tak pokračují s námi.

Z recepce pokračujeme do zrcadlové chodby a dále do pekla. Procházíme temné peklo, plníme úkoly, zkoušíme rozhýbat pekelné vynálezy – bouřkostroj, pekelnou váhu, ďáblovou palicí zatloukáme hřebíky, vyrábíme elektřinu. Procházíme pavoučí uličkou, nahlédneme do pekelné věznice i kotelny, na pekelném kole smůly roztočíme karty, potkáme čerta lidojeda, zastavíme se u písaře i knihy hříchů. Postavy čertů jsou inspirovány postavami z našich nejznámějších pohádek. A i když s čerty nejsou žerty, nás to tady bavilo. A po adrenalinovém zážitku z pekla přicházíme do dalšího patra – do zvonice. Je zde umístěna Satanova hvězdárna, ve které nahlédneme do pekelného dalekohledu a satanovy bible. Zahrajeme na zvonkohru a ocitáme se ve světě pohádek a jednoho hororu. Jagu babu na lopatě vsuneme do pece, obdivujeme 6 m vysokého obra, okouzlí nás tříhlavý drak, u Sněhurky hádáme jména trpaslíků, zastavíme se u zlaté rybky, vodníka, loupežníka i vlka, který spí v babiččině posteli.

A celé si to dáme ještě jednou, protože nás toto místo okouzlilo. Před odchodem vyzkoušíme „pekelnou míru“ a před kaplí se vyfotíme. Čas pokročil a tak rychle zpátky k autobusu. Jedeme zpět do Milevska. Tentokrát na nás čeká „Milevské muzeum maškar“. MMM je jediné muzeum v Česku, které se zaměřuje na dějiny masopustních průvodů. V přízemí jsou vystavena stará platidla a kolekce tradičních masek z doby první republiky. Vystupujeme do prvního patra. Před námi se objevuje maškarní průvod, kterému vévodí Dlouhán. Hlavní postavou je Bakus a následuje bába s nůší, ve které nese Turka, legendární Spejbl a Hurvínek, medvěd, pekař i holič, cikáni a cikánky, koza s kobylou a další a další. Procházíme do malého kinosálu – Pohodlně se usadíme, abychom mohli zhlédnout dokumentární záběry i novodobější videa a krátký spot promítaný na zeď. Nakonec pár fotografií a přecházíme na náměstí. Jsme unavení, ale plni nových zážitků. Celý den, který byl naplánován, se nám moc líbil. Všichni jsou spokojeni.