Plány akcí 2024/2025
Průběžné celoroční akce
- návštěvy křesťanů
- narozeninové projekty
- tělocvična a posilovna – DDŠ Sedlec-Prčice
- sportovní akce, turnaje, soutěže
- sportovní akce spojené s AŠP, atletické soutěže
- sportovně turistické akce, výpravy
- Začni správně /yourchance/: tematická setkání pro mladé z DD – Praha
- Attavena: víkendové workshopy, besedy, semináře
- Mimo domov, výlety, workshopy, besedy
- výstavy, taneční a hudební vystoupení dětí ze ZUŠ
- výstavky na IC Prčice
- výtvarné, recitační soutěže
- skupinové výlety
- cykloturistické výlety
- soutěž – bowling, šipkovaná
- kino, divadelní představení, koncerty, besedy, exkurze
- dopravní soutěže
- návštěva zámků, tvrzí, rozhleden v okolí
- bazén – Měřín, Tábor, Praha
- TJ Sokol Sedlec-Prčice – oddíl kopané
- TJ Sport Borotín – basketbal
- Pohádkový les /dle nabídky/
- „Ukliďme svět, ukliďme Česko“
- bruslení – zimní stadion Sedlčany
- výstavy, přednášky – ateliér Prčice, IC Prčice
- dny otevřených dveří – ÚSP, DD, ZŠ
Podzimní akce
- Kino Sedlec-Prčice – Tlapkova Patrola ve velkofilmu
- Wellness pobyt – Hotel Smrž Sepekov
- Mirákulum – Milovice (dětský zábavný park)
- Rozloučení s létem
- Divadlo Broadway Praha – Galakoncert La Sofia
- Fotbal Slavia vs. Galatasaray – Praha
- Festival Out of Home 2024 – Praha (spolek Mimo domov)
- Prohlídka muzea K. Zemana – Praha
- Koncert v obecním domě – Praha
- Plavba lodí po Vltavě spojená s koncertem
- Finanční gramotnost – seminář
- Koncert v evang. kapli – Prčice
- Divadlo Sedlec-Prčice
- Pohádkový les – SDH Heřmaničky
- Říjnový víkendový workshop – přírodovědné centrum Mlýn Radouňka
- oslava Halloweenu
- výlov rybníka
- Drakiáda
- Běžecké závody – Minice u Hluboké nad Vltavou
- Plavecký bazén Měřín
- tematická setkání v Praze /téma dle nabídky/
- prohlídka Muzea Sedlčany
- návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
- projekt: „Naše oblíbená místa“ – cesta za poznáním
- projekt: “Podzimní karaoke show“
- projektový den: „Na statku se zvířátky“
- ZOO Tábor
- fotbalové turnaje
- „Drama věků“, dopravní hřiště Štětkovice
- Tábor – čokoládovna
- Ukliďme svět, ukliďme Česko
- Vrakiáda Sedlec-Prčice – přehlídka traktorů
- Svatomartinský průvod s lampiony, Sedlec – Prčice
- „Jsem Laskavec“ – Domov pro seniory
Zimní akce
- lampionový průvod Přestavlky
- Advent na statku aneb tvořivé dílny na statku v Borotíně
- adventní trhy Tábor
- projekt: „Naše oblíbená místa“ – cesta za poznáním
- vánoční trhy-Tábor, Benešov
- vánoční koncerty
- „Rozsvěcení vánočních stromů“ – Sedlec, Prčice
- Mikulášská besídka a nadílka v DD
- Plavecký bazén Tábor, Měřín
- návštěvy křesťanů- 1. sobota v měsíci
- Městské muzeum Sedlčany – „Vánoce v muzeu“
- vánoční besídka v DD
- půlnoční mše-Prčice
- lyžování Monínec
- karneval, maškarní rej – disco
- projektový den: Stromeček pro zvířátka
- stolní hry – turnaj v „Člověče nezlob se“, Velké Heřmanice
- dětský karneval, maškarní rej, disco
- maškarní průvod – Milevsko
- tematická setkání v Praze /dle nabídky/
Jarní akce
- svátky jara – pletení pomlázky, barvení vajec, pečení mazance-soutěž
- hledání velikonočního pokladu
- akce: „Ukliďme svět, ukliďme Česko“
- tematická setkání v Praze /dle nabídky/
- Recitační soutěž
- Plavecký bazén Tábor, Měřín
- Kvízové odpoledne
- Velikonoce na statku v Borotíně
- Matějská pouť Praha
- Den Země – 22. 4.
- Šermířské klání na Zvěřinci – 1. května
- Výšlap na Vrškamýk
- projekt: „Naše oblíbená místa“
- projekt „Čarodějnický rej“ – výroba a pálení čarodějnic
- Zvěřinec – pochod za K. H. Máchou /A. Bartoňová/
- Slavata Triatlon Tour 2023, Tábor – cyklozávody
- Písek – „Cipískoviště“
- Hulín-cyklotrasa
- motokáry Tábor
- projekt: „Naše oblíbená místa“ – cesta za poznáním
- Prčický půlmaraton
- Velikonoce ve skanzenu Vysoký Chlumec
- Sedlčany – „Šlápnem do pedálů“
- Velikonoce na statku – Borotín
- Skanzen Vysoký Chlumec /dle nabídky/
- Vodní dům Hulice
- Zeměráj Kovářov – zážitkový park
- Čapí hnízdo
- Pochod Praha – Prčice
- návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
- hasičské soutěže
- zahájení rybářské sezony – Hůrka
- Dračí lodě – Praha
Letní akce
- Kamýk nad Vltavou – zřícenina hradu, sportovní hřiště
- svíčkárna Písek
- Jump aréna – Tábor, České Budějovice
- Pěší výlet – Čertovo břemeno
- stezka kolem Lužnice
- projekt: „Naše oblíbená místa“ – cesta za poznáním
- Hulín – ZOO, bowling
- Návštěva hradu Choustník
- křtění hříbat-Cunkov
- Slavata tour – Tábor
- Běh pro křídla
- Mirakulum
- pochod Hulín – ZOO
- ZOO Tábor, Praha
- Den dětí
- návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
- tematická setkání v Praze /dle nabídky/
- minigolf Počepice
- přehrada Orlík – exkurze
- pohádkový les Sušetice
- Ochrana fauny, Motýlárium Votice
- sportovní odpoledne
- slavnostní ukončení školního roku
- Častoboř-koupání, herní atrakce
- letní tábory a pobyty dle nabídky
- individuální letní tábory pro děti
Možnost dalších akcí dle aktuálních nabídek
Vypracovala: Veselá
Hlavní úkoly výchovně vzdělávací práce na dětském domově (VVP)
- – vytvářet optimální podmínky pro všestranný rozvoj svěřených dětí
- – připravit děti na samostatný život po opuštění DD
- – zajistit všestrannou péči o svěřené děti ve stabilním a podnětném prostředí s cílem
- – VVP zaměřit všestranně a splnit cíl výchovy – výchova všestranně, harmonicky rozvinutá osobnost
- – obsah VVP respektuje a plní požadavky jednotlivých věkových skupin
- – ve VVP využívat vhodné, osvědčené ale i nové metody, formy a prostředky výchovné práce, tyto přizpůsobit věku a schopnostem dětí kvalitní
- – VVP garantovat všestranný a harmonický rozvoj svěřených dětí
- – zaměřit se na osobnost dětí a pěstovat u nich kvalitní hodnotový systém pro život
- – osobním příkladem upřímné a důsledné komunikace dbát na dodržování dohodnutých pravidel stanovených VŘ DD
- – vybudování pocitu svědomí a na základě toho vytvářet hodnoty, jako jsou – otevřenost, čestnost, spravedlnost, přátelství, slušné chování akceptované společnosti
- – vést děti ke zdravému životnímu stylu a smysluplnému trávení volného času a tím bojovat proti negativním jevům, sebepoškozování, rasové nesnášenlivosti atd.
- – zkvalitnit spolupráci s rodinami dětí, získat rodiče ke spolupráci, vtáhnout je do procesu výchovy a převýchovy dítěte, působit na rodiče, aby udržovali pravidelný styk s dítětem – dopisy, návštěvy, telefonáty apod. – jednotnost výchovného působení
- – u starších dětí, provádět přípravu na odchod z ústavu a s předstihem hovořit o jeho zařazení do samostatného života – otázky bydlení, zaměstnání, zainteresovat děti a požadovat jeho aktivní přístup k jeho problémům – Bydlení na půl cesty
- – zapojovat děti DD do veřejného dění mimo zařízení
- – individuální přístup k dětem
- – podpora nadaných dětí
- – výměna zkušeností s ostatními DD, spolupráce s institucemi – OSPOD, PČR, DPA, PPP, SPC, DDÚ, apod.
- – spolupráce DD s veřejností a prezentace DD na veřejnosti – výstavky prací, spolupráce s obcí a nadacemi aj.
- – uplatňování prvků rodinné výchovy v celém systému VVP – sebeobslužné činnosti, žehlení, úklid svých pokojů, vaření ve skupinách, vytváření kladného vztahu k DD a k jeho vybavení
- – spolupracovat s rodinami dětí v rámci možností a využít toto ve výchovném procesu, v případě absence rodiny spolupracovat se soc. pracovnicemi
- – maximálně se zaměřit na kvalitní spolupráci se ZŠ, SOU, které naše děti navštěvují
- – klást důraz na kvalitní přípravu na vyučování
Výchovné prostředky
Činnosti odpočinkové, rekreační, zájmová činnost, příprava na vyučování, sebeobslužné a
společensky prospěšné činnosti, činnosti vedoucí ke zdravému životnímu stylu a materiální péči
Formy výchovy
Rozhovory, výlety, exkurze, četba, testy, společné oslavy, sportovní a kulturní akce, sledování dění ve společnosti – televize, tisk, soutěže, uplatňování individuálních zájmů, diskuse, besedy na téma, práce v zájmových kroužcích na DD i mimo DD
Metody
Vysvětlování, rozhovor, cvičení a navykání, interaktivní hry, hodnocení chování – slovně, odměnou, působení na děti při činnostech výchova příkladem vychovatele apod.
Integrace dětí do širšího sociálního prostředí
Zapojení dětí a zařízení do společenského dění a činností mimo DD
- – spolupráce se školami, které naše děti navštěvují – ZŠ a MŠ Sedlec-Prčice, SOU Sedlčany, SOU Benešov, jiné spřátelené dětské domovy – turnaje, soutěže, setkávání se na společných akcích
- – zájmové kroužky mimo náš DD
- – spolupráce s obcí, ve které žijeme – účast na akcích obce, pomoc při udržování pořádku v obci – brigády, úklidy veřejných prostranství v obci, vystoupení našich dětí na kulturních akcích pro obec
- – spolupráce se sponzory, s nadacemi aj. organizacemi
Zapojení do projektů
Nadace Terezy Maxové dětem
Posláním nadace je umožnit každému dítěti prožít spokojené a bezpečné dětství v rodinném prostředí a dát znevýhodněným dětem šanci na lepší život.
V oblasti ústavní výchovy nadace podporuje vzdělávání dětí a rozvoj jejich dovedností, a poskytuje jim tak lepší šanci na produktivní a naplněný život po opuštění dětského domova.
#jsemlaskavec – Nadace Karla Janečka
Projekt pro děti ve věku 6 – 15 let, ve kterém si vyzkouší vykonat nezištný laskavý skutek v rámci Světového dne laskavosti 13.11..
Cílem je zviditelnit důležitost tématu laskavosti v současném světě a inspirovat veřejnost.
Bude se vybírat z těchto laskavostí:
- – ukliďme okolí své školy či vyberte jiné libovolné místo
- – uspořádejte sbírku starého oblečení a věnujte ho potřebným
- – najděte si ve vašem okolí zvířecí útulek a nabídněte jim svoji pomoc
- – udělejte radost lidem z Domova pro seniory
- – vykonejte laskavý skutek dle vlastního nápadu
Restart – Nadační fond Veroniky Kašákové
Cílem je pomoc dětem prostřednictvím návštěv odborných koučů a terapeutů v dětských domovech, po dobu půl roku, kteří budou pracovat s dětmi na odbourání negativních vzorců z dětství, traumat, ale také na získání sebevědomí a sebelásky, zjištění vlastních silných stránek a přípravě na odchod z dětského domova.
Patřím mezi ostatní – rozvoj gramotnosti a praktických dovedností žáků z dětských domovů – IREAS, Institut pro strukturální politiku, o. p. s. (EU, MŠMT)
Cílem je podpora rovných příležitostí žáků prostřednictvím rozvoje čtenářské gramotnosti, rozvoje matematické gramotnosti, rozvoje sociálních a občanských kompetencí a praktických dovedností ve formě volnočasových kroužků v dětských domovech a školách cílové skupiny.
- – aktivity podporující silné stránky žáka – kroužek zahrnující aktivity k sebepoznání žáků zábavnou zážitkovou formou, součástí může být i předprofesní příprava pro žáky (víkendová akce 1x za pololetí)
- – rozvoj exekutivních dovedností – volitelné pohybové aktivity pro zlepšení koncentrace a sebeovládání
Život nanečisto – realizátorem projektu je spolek Mimo domov
Příprava dospívajících ze zařízení náhradní rodinné výchovy, jehož cílem je připravit klienty DD a DDŠ ve věku 15 – 23 let na přechod do samostatného života a zvýšit tak jejich šanci na plynulé začlenění do společnosti, jak v kontextu uplatnění na trhu práce, tak v oblastech finanční gramotnosti asociálních dovedností.
Patron – realizátorem projektu je Liga otevřených mužů (LOM) a spolek Múzy dětem
Podpora sociální integrace mladých mužů a žen ze zařízení náhradní rodinné výchovy (ZNV) podpořený finančními prostředky z ESF a ze státního rozpočtu v rámci Operačního programu Zaměstnanost (dále jen “Projekt Patron”), jehož cílem je usnadnit vyrůstajícím v ZNV ve věku 16 – 21 let, přechod do běžného života a zvýšit jejich šanci na začlenění do společnosti, zejména v kontextu uplatnění na trhu práce.
Začni správně – realizátorem je obecně prospěšná společnost yourchance o.p.s.
Smyslem fungování je prosazování potřebných změn v oblasti:
- – výuky finanční gramotnosti
- – integrace mladých dospělých opouštějících instituce náhradní rodinné výchovy
Projekt Začni správně podporuje mladé lidi z dětských domovů a pěstounské péče při odchodu z domova. A to především v oblastech jako je: hledání práce, zajištění brigády, komunikace s úřady, péče o děti, zajištění bydlení, plánování finance, další vzdělávání…
Milý Ježíšku
Projekt, který plní přání dětem z dětských domovů
Klíčové aktivity určené dětem od 15 let výše
Cílem je usnadnit dětem z dětského domova přechod do běžného života, kde již nebudou mít sociální vazby, které jim poskytuje naše zařízení.
- Tematická setkání (organizuje společnost yourchance o.p.s.) uskutečňují se v Praze
Poskytují:
- Komunitu – skupinu mladých lidí, kteří naslouchají
- Vzdělávací aktivity, které dětem usnadní odchod z DD
- Setkání se zajímavými a inspirativními lidmi – osobnostmi
- Možnost podělit se s ostatními o starosti i zkušenostmi
- Mentoringový program (organizuje yourchance o.p.s., Liga otevřených mužů)
Propojuje mlaďochy s dospěláky, kteří jim pomáhají najít tu správnou cestu životem.
Mladí lidé mohou se svým mentorem/patronem konzultovat nejen otázky spojené se vzděláním či profesí, ale především s běžným každodenním životem
- Příprava na život
Zapojování do péče o svěřené bytové i nebytové prostory, osobní věci …
- Letní brigády
Zapojování dětí do letních brigád s cílem získání pracovních návyků, učení se skutečné práci, režimu a organizaci pracovního dne, včetně uvědomění si hodnoty peněz a hospodaření s reálně vydělanými příjmy.
- Finanční gramotnost
Posílení sociálních kompetencí dětí se zaměřením na jejich ekonomickou gramotnost, stejně jako posílení obecných dovedností plánování a hospodaření.
- Sexuální výchova
Vedení k odpovědnosti v partnerských vztazích, postoji k rodičovství, péči o děti.
Okruhy výchovně vzdělávacího programu:
Místo, kde žijeme – poznávat nejbližší okolí, orientovat se v něm
Lidé kolem nás – respektovat pravidla chování ve vztahu k druhému
Lidé a čas – dodržovat zásady správného denního režimu – čas na práci (školu), na odpočinek, aktivní odpočinek
Rozmanitost přírody – se zaměřením na ochranu životního prostředí a pozorování přírody
Člověk a jeho zdraví – vytvářet správné hygienické návyky, zvládat sebeobsluhu, samostatnost
Konkrétní úkoly výchovně vzdělávacího programu:
1. Péče o zdraví
Cíle:
- vytvářet správné hygienické návyky, zvládat sebeobsluhu, samostatnost
- umět se orientovat v každodenním životě
- umět rozlišovat, co zdraví prospívá, a co naopak škodí
Očekávané výstupy:
- zvládat sebeobsluhu
- každodenní pobyt venku
- pochopit organismus člověka – jak funguje, co potřebuje
- návyk pravidelného jídla a správného stolování
- zásady stravování v kolektivu, dodržování pitného režimu
- informovat o škodlivosti kouření a alkoholu
2. Práva a povinnosti
Cíle:
- respektovat pravidla chování ve vztahu k druhému
- rozpoznat nevhodné a rizikové chování a uvědomit si jeho možné důsledky
- rozvíjet sebeovládání, vytrvalost, samostatnost a vztahy mezi vrstevníky
Očekávané výstupy:
- naučit se pomáhat druhému
- zvládat běžné životní situace a emocionální problémy, korigovat nepřizpůsobivé chování
- objasňovat normu, že právo a povinnosti „jdou ruku v ruce“ a nelze nadřazovat jednu oblast nad druhou
3. Příprava do školy
Cíl:
- naučit se zodpovědně připravovat na vyučování, včetně plnění písemných domácích úkolů
Očekávané výstupy:
- opakovat a upevňovat již získané znalosti, dovednosti
- pravidelná četba knih, časopisů
- spolupráce s učiteli
- zautomatizování daných činností
4. Média
Cíl:
- vhodně využívat mediální prostředky
Očekávané výstupy:
- čtení vhodných časopisů, knih
- sledování pořadů v televizi
- rozlišování vhodných a nevhodných pořadů
- usměrňovat vysedávání u počítače, televize
- sledovat aktuální dění doma i ve světě
- regulovat používání mobilních telefonů
5. Kultura a sport, zájmová činnost
Cíle:
- navštěvovat divadelní a filmová představení
- sledovat a účastnit se sportovních akcí
- posilování sebevědomí jednotlivců
- předcházení sociálně patologických jevů
- zdokonalování v oblasti sebepoznání
Očekávané výstupy:
- umět se správně chovat při návštěvě kulturních i sportovních akcí
- zařazovat pravidelné vycházky do přírody, rekreační sporty
- naučit se smysluplně nakládat se svým volným časem a využívat nabídky zájmové i relaxační činnosti
6. Sebeobsluha
Cíle:
- upevnění hygienických návyků
- zvládnutí péče o osobní prádlo, oblečení
- dbát na pořádek ve svém pokoji, v osobních věcech
- dodržovat základní principy stolování a obsluhy stolu
Očekávané výstupy:
- denní provádění osobní hygieny a výměny prádla
- vhodné odívání a líčení, používání prostředků osobní hygieny
- zvládnutí přepírání, třídění prádla do pračky
- účast a pomoc při péči o malé děti
- účast a pomoc při servírování svačin a večeří na jednotlivých skupinách
- příprava jídelníčku a celodenní vaření v sobotu na jednotlivých skupinách
7. Komunikace
Cíle:
- zvládnutí základních komunikačních dovedností ve vztahu k vrstevníkům a dospělým
- vnímat a hodnotit výsledky své tvůrčí činnosti
Očekávané výstupy:
- umět naslouchat a porozumět sdělení, pomáhat jim řešit problémy
- podporovat čtení knih, časopisů
- individuální rozhovory
- netrpět vulgární chování a vyjadřování
- sebeovládání a sebekontrola
- každodenně provádět logopedická cvičení s vybranými dětmi
8. Sebeprezentace a jednání s druhými lidmi
Cíle:
- zvládnutí vhodného způsobu chování v osobním styku a jednání s druhými lidmi
- osvojovat poznatky, schopnosti a dovednosti důležité pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k ostatním lidem
- rozvíjet sebeovládání, vytrvalost, samostatnost a vztahy mezi vrstevníky
- poznávat vztahy v rodině – funkce a postavení jednotlivých členů rodiny
Očekávané výstupy:
- poskytovat prostor pro jednání s vrstevníky a dospělými např. při volných vycházkách, v obchodě, u lékaře, na poště, ….
- dodržovat pravidla a zvyklosti chování ve společnosti tj. pozdrav, podání ruky, úcta ke starším, …
- vědomě dodržovat morální zásady a pravidla chování, orientovat se v základních mravních hodnotách
- umět důstojně reprezentovat sebe i DD při veřejných vystoupeních
- zapojovat se do společenského dění v naší obci
9. Finance a hmotné zabezpečení
Cíle:
- získání základních informací o penězích a jejich používání
- rozvíjení finanční gramotnosti
Očekávané výstupy:
- naučit se hospodařit s kapesným (kasička, fiktivní peníze, směnárna)
- informovat o ceně oblečení a obuvi, o výši zápisného do zájmové činnosti, o cenách věcí běžné denní spotřeby
- vést děti k zodpovědnosti – nutnost převlékání oblečení po příchodu ze školy, šetření energií i vodou, pravidelné docházení do kroužků, neplýtvání jídlem
- netrpět poškozování majetku, učit děti respektovat pravidla
- pěstovat kladný vztah k práci, podporovat účast na brigádách a pracovních činnostech v parku (hrabání trávy i listí, úklid spadaných větví, jablek …), vhodná motivace, osobní příklad
10. Dopravní pravidla
Cíle:
- Umět
- učit se odhadnout možná nebezpečí
Očekávané výstupy:
- dbát zvýšené pozornosti při volné vycházce
- uplatňovat základní pravidla účastníků silničního provozu
- znát důležitá telefonní čísla
11. Pravidla soužití v DD
Vychovatel – dítě
- – správně a ohleduplně oslovovat děti
- – řešit problémy v klidu
- – být spravedlivý
- – mít smysl pro humor a legraci
- – být spolehlivý a trochu přísný
- – být vstřícný, ohleduplný a tolerantní
- – nekřičet, netřískat s věcmi
- – neponižovat děti
- – být objektivní, spravedlivý
- – netrpět šikanování
- – nepoužívat fyzické násilí
- – nenadávat vulgárně
- – neodhánět děti, když nám chtějí něco sdělit
Dítě – dítě / děti mezi sebou /
- – oslovovat se křestním jménem
- – tvořit dobrý kolektiv
- – tolerovat názor druhého
- – být k sobě slušní, pozorní a upřímní
- – spolupracovat, pomáhat si a půjčovat si věci
- – řešit problémy s humorem
- – vyslyšet druhé – slyšet se navzájem
- – neubližovat si fyzicky ani psychicky
- – nebýt vulgární
- – nepřekřikovat se
- – nevysmívat se a neponižovat
Dítě – vychovatel
- – slušně, zřetelně zdravit a oslovovat vychovatele
- – mít odvahu říci slušně svůj názor
- – být ochotný spolupracovat
- – neskákat do řeči, nevykřikovat
- – nebýt drzý a neodmlouvat
- – neprovokovat
- – nepodlézat
- – neohrožovat sebe a ostatní nevhodným chováním, např. honění, strkání, házení ostrých předmětů apod.
Program rozvoje osobnosti dítěte
Střednědobé a krátkodobé cíle péče o dítě v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy; zejm. vyhodnocení předchozích cílů a způsob dalšího vzdělávání, zapojení do zájmové činnosti, do odpovídajících skupinových, socializačních kontaktů a kontaktů s rodinou.
Denní informační záznamy o dětech
Předávání denních informací o zapojování dítěte do pracovních a výchovně vzdělávacích činností, včetně jeho chování.
Pedagogický deník dítěte
Pedagogické hodnocení dítěte v oblasti výchovně vzdělávací.
Záznamy jsou prováděny 2x za rok.
Program v rámci MPP
Cílem prevence je rozvoj sociálních dovedností v navazování zdravých vztahů mimo rodinu, v schopnosti čelit sociálnímu tlaku, dovednosti rozhodovat se, efektivně řešit konflikty. Zásadní místo zde má primární prevence zaměřená na problematiku virtuálního světa a návykových látek, jejich účinky a rizika. Dále nabízení pozitivních alternativ volného času.
Zapojení do Programu v rámci MPP na jednotlivých rodinných skupinách vypracovaného metodičkou prevence: soutěže „Hravě žijme zdravě“ a plnění konkrétních úkolů MPP.
Zájmová činnost organizovaná TJ Sokol Sedlec-Prčice
Oddíl kopané
Komunitní kruh
Jedná se o pravidelné setkávání dětí na dané rodinné skupině, které probíhá každé pondělí. Obsah a vedení komunitního kruhu respektuje věkové a individuální zvláštnosti dětí. Klíčovou úlohu v komunitním kruhu hrají otázky navozená témata. Cíleně se rozvijí pozitivní vztahy na rodinné skupině, posiluje se soudržnost, porozumění mezi dětmi a tím působí na utváření bezpečného klimatu ve skupině.
Spolupráce
Spolupráce se školou, kterou naše děti navštěvují (ZŠ a MŠ Sedlec – Prčice, SOU Sedlčany, SOU Benešov), včetně návštěv společných akcí (divadelní představení, koncerty, přednášky, filmová představení, …). Setkávat se na společných akcích spřátelených dětských domovů.
Zapojování se do veřejného dění v naší obci, reprezentovat naše zařízení.
Klíčový pracovník
Každému dítěti je přidělen klíčový pracovník, který provádí s dítětem pohovor 2x za měsíc nebo dle potřeby dítěte a z veškerých informací provede zápis.
Závěr
Cílem výchovně vzdělávacích činností je vytvoření co nejstabilnějšího prostředí, které dětem umožňuje uspokojování základních, materiálních, citových, i speciálních potřeb a které zajišťuje rozvíjení vědomostí, dovedností a návyků s přihlédnutím k zájmům a individualitě každého dítěte. Připravit dítě na samostatný a plnohodnotný život ve společnosti.
Součástí celoročního plánu výchovně vzdělávací činnosti je Náplň mimoškolní činnosti, Režim dne a Návrh mimoškolních aktivit.
Vypracovala: Stanislava Veselá