logo
Archivy
Zřizovatelem této příspěvkové organizace je Středočeský kraj
zrizovatel
REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy

plakat plakat

Přínosným partnerem pro náš dětský domov je Nadační fond Veroniky Kašákové.


Plány akcí 2023/2024

Průběžné celoroční akce:

  • návštěvy křesťanů
  • narozeninové projekty 
  • tělocvična ZŠ Sedlec-Prčice
  • sportovní akce, turnaje, soutěže
  • sportovní akce spojené s AŠP, atletické soutěže
  • sportovně turistické akce výpravy
  • Začni správně /yourchance/: tematická setkání pro mladé z DD – Praha
  • Attavena: víkendové workshopy
  • výstavy, taneční a hudební vystoupení dětí ze ZUŠ
  • výstavky na IC Prčice
  • výtvarné soutěže
  • skupinové výlety
  • cykloturistické výlety
  • soutěž – bowling, šipkovaná
  • kino, divadelní představení, koncerty, besedy, exkurze
  • dopravní soutěže
  • návštěva zámků, rozhleden v okolí
  • bazén – Měřín, Tábor, Praha
  • TJ Sokol Sedlec-Prčice – oddíl kopané
  • TJSport Borotín – basketbal
  • Pohádkový les /dle nabídky/
  • „Ukliďme svět, ukliďme Česko“
  • bruslení – zimní stadion Sedlčany
  • výstavy, přednášky – ateliér Prčice, IC Prčice
  • dny otevřených dveří – ÚSP, DD, ZŠ

Podzimní akce:

  • Kino Sedlec-Prčice – Zachraňte Tygra /M. Fuková, P. Kosek/
  • Divadlo Příbram – Pohádky do kapsy
  • Divadlo Drážkov – Krysáci /A. Bartoňová/
  • Turistický workshop – Sezimovo Ústí v chatové osadě Soukeník, Bechyně /Attavena/
  • Klavírní koncert Roberta Ference – zámek /Mimo domov/
  • Program o zdravém životním stylu /Ministerstvo zemědělství/
  • Divadlo Sedlec-Prčice – S čerty nejsou žerty /A. Zburníková, I. Hájková,
  • R. Hampeštová/
  • Pohádkový les – SDH Heřmaničky /D. Míková, V. Růzhová/
  • Říjnový víkendový workshop – přírodovědné centrum Mlýn Radouňka
  • Festival Out of Home /J. Pechová, I. Hájková/
  • oslava Halloweenu
  • výlov rybníka /I. Hájková/  
  • fotbalové utkání – Slávie Praha /E. Říhová, I. Hájková/                                 
  • Drakiáda /A. Němcová, A. Bartoňová//
  • Plavecký bazén Měřín
  • tematická setkání v Praze /téma „Stres“, ostatní dle nabídky/
  • prohlídka Muzea Sedlčany /A. Němcová/
  • návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
  • projekt: „Naše oblíbená místa“ /J. Pechová/
  • projekt: “Podzimní karaoke show“ /A. Bartoňová/
  • projektový den: „Na statku se zvířátky“ /E. Říhová/
  • ZOO Tábor /A. Zburníková/
  • fotbalové turnaje
  • „Drama věků“, dopravní hřiště Štětkovice /A. Bartoňová/
  • Tábor – čokoládovna
  • Ukliďme svět, ukliďme Česko
  • Vrakiáda Sedlec-Prčice – přehlídka traktorů
  • Svatomartinský průvod s lampiony, Sedlec – Prčice
  • „Jsem Laskavec“ – Domov pro seniory

Zimní akce:

  • lampionový průvod Přestavlky
  • Advent na statku aneb tvořivé dílny na statku v Borotíně
  • adventní trhy Tábor /A. Němcová, A. Bartoňová/
  • projekt: „Naše oblíbená místa“ /J. Pechová/
  • turnaj ve stolním tenise
  • vánoční trhy-Tábor, Benešov
  • vánoční koncerty
  • „Rozsvěcení vánočních stromů“ – Sedlec, Prčice
  • Mikulášská besídka a nadílka v DD
  • Plavecký bazén Tábor, Měřín
  • návštěvy křesťanů- 1. sobota v měsíci
  • Městské muzeum Sedlčany – „Vánoce v muzeu“
  • vánoční besídka v DD
  • půlnoční mše-Prčice
  • lyžování Monínec
  • karneval, maškarní rej – disco
  • projektový den: Stromeček pro zvířátka /I. Hájková/
  • stolní hry – turnaj v „Člověče nezlob se“, Velké Heřmanice
  • dětský karneval, maškarní rej, disco
  • maškarní průvod – Milevsko /I. Hájková, A. Bartoňová/
  • tematická setkání v Praze /dle nabídky/

Jarní akce:

  • svátky jara – pletení pomlázky, barvení vajec, pečení mazance-soutěž
  • hledání velikonočního pokladu
  • akce: „Ukliďme svět, ukliďme Česko“
  • Výlet – řetězový most u Stádlce /E. Říhová/
  • tematická setkání v Praze /dle nabídky/
  • Plavecký bazén Tábor, Měřín
  • Kvízové odpoledne /A. Němcová/
  • Velikonoce na statku v Borotíně
  • Matějská pouť Praha
  • Den Země – 22. 4.
  • Šermířské klání na Zvěřinci – 1.května
  • Výšlap na Vrškamýk  /E. Říhová/
  • projekt: „Naše oblíbená místa“ /J. Pechová/
  • projekt „Čarodějnický rej“ – výroba a pálení čarodějnic
  • Zvěřinec – pochod za K. H. Máchou /A. Bartoňová/
  • Slavata Triatlon Tour 2023, Tábor – cyklozávody
  • Písek – „Cipískoviště“ /I. Pešková/
  • Hulín-cyklotrasa
  • motokáry Tábor
  • projekt: „Naše oblíbená místa“ /J. Pechová/
  • Prčický půlmaraton
  • Velikonoce ve skanzenu Vysoký Chlumec
  • Sedlčany – „Šlápnem do pedálů“
  • Velikonoce na statku – Borotín
  • Skanzen Vysoký Chlumec /dle nabídky/
  • Vodní dům Hulice
  • Zeměráj Kovářov – zážitkový park
  • Čapí hnízdo
  • návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
  • hasičské soutěže
  • zahájení rybářské sezony – Hůrka
  • Dračí lodě – Praha

Letní akce:

  • Kamýk nad Vltavou – zřícenina hradu, sportovní hřiště
  • svíčkárna Písek
  • Jump aréna – Tábor, České Budějovice /A. Bartoňová, E. Říhová//
  • Pěší výlet – Čertovo břemeno /A. Němcová, A. Němcová/
  • stezka kolem Lužnice
  • projekt: „Naše oblíbená místa“ /J. Pechová/
  • Hulín – ZOO, bowling
  • Návštěva hradu Choustník /E. Říhová/
  • křtění hříbat-Cunkov
  • Slavata tour – Tábor /I. Hájková/
  • Běh pro křídla
  • Mirakulum
  • pochod Hulín – ZOO /I. Hájková/
  • ZOO Tábor, Praha
  • Den dětí
  • návštěvy křesťanů – 1. sobota v měsíci
  • tematická setkání v Praze /dle nabídky/
  • minigolf Počepice
  • přehrada Orlík – exkurze
  • pohádkový les Sušetice
  • Ochrana fauny, Motýlárium Votice
  • sportovní odpoledne /A. Němcová/
  • projekt: „Noc u řeky“ /A. Bartoňová/
  • slavnostní ukončení školního roku
  • Častoboř – koupání, herní atrakce
  • letní pobyty dle nabídky
  • individuální letní tábory pro děti

Možnost dalších akcí dle aktuálních nabídek

Vypracovala: Veselá

Hlavní úkoly výchovně vzdělávací práce na dětském domově (VVP)

  • – vytvářet optimální podmínky pro všestranný rozvoj svěřených dětí
  • – připravit děti na samostatný život po opuštění DD
  • – zajistit všestrannou péči o svěřené děti ve stabilním a podnětném prostředí s cílem
  • – VVP zaměřit všestranně a splnit cíl výchovy – výchova všestranně, harmonicky rozvinutá osobnost
  • – obsah VVP respektuje a plní požadavky jednotlivých věkových skupin
  • – ve VVP využívat vhodné, osvědčené ale i nové metody, formy a prostředky výchovné práce, tyto přizpůsobit věku a schopnostem dětí kvalitní
  • – VVP garantovat všestranný a harmonický rozvoj svěřených dětí
  • – zaměřit se na osobnost dětí a pěstovat u nich kvalitní hodnotový systém pro život
  • – osobním příkladem upřímné a důsledné komunikace dbát na dodržování dohodnutých pravidel stanovených VŘ DD
  • – vybudování pocitu svědomí a na základě toho vytvářet hodnoty, jako jsou – otevřenost, čestnost, spravedlnost, přátelství, slušné chování akceptované společnosti
  • – vést děti ke zdravému životnímu stylu a smysluplnému trávení volného času a tím bojovat proti negativním jevům, sebepoškozování, rasové nesnášenlivosti atd.
  • – zkvalitnit spolupráci s rodinami dětí, získat rodiče ke spolupráci, vtáhnout je do procesu výchovy a převýchovy dítěte, působit na rodiče, aby udržovali pravidelný styk s dítětem – dopisy, návštěvy, telefonáty apod. – jednotnost výchovného působení
  • – u starších dětí, provádět přípravu na odchod z ústavu a s předstihem hovořit o jeho zařazení do samostatného života – otázky bydlení, zaměstnání, zainteresovat děti a požadovat jeho aktivní přístup k jeho problémům – Bydlení na půl cesty
  • – zapojovat děti DD do veřejného dění mimo zařízení
  • – individuální přístup k dětem
  • – podpora nadaných dětí
  • – výměna zkušeností s ostatními DD, spolupráce s institucemi – OSPOD, PČR, DPA, PPP, SPC, DDÚ, apod.
  • – spolupráce DD s veřejností a prezentace DD na veřejnosti – výstavky prací, spolupráce s obcí a nadacemi aj.
  • – uplatňování prvků rodinné výchovy v celém systému VVP – sebeobslužné činnosti, žehlení, úklid svých pokojů, vaření ve skupinách, vytváření kladného vztahu k DD a k jeho vybavení
  • – spolupracovat s rodinami dětí v rámci možností a využít toto ve výchovném procesu, v případě absence rodiny spolupracovat se soc. pracovnicemi
  • – maximálně se zaměřit na kvalitní spolupráci se ZŠ, SOU, které naše děti navštěvují
  • – klást důraz na kvalitní přípravu na vyučování

Výchovné prostředky

Činnosti odpočinkové, rekreační, zájmová činnost, příprava na vyučování, sebeobslužné a

společensky prospěšné činnosti, činnosti vedoucí ke zdravému životnímu stylu a materiální péči

Formy výchovy

Rozhovory, výlety, exkurze, četba, testy, společné oslavy, sportovní a kulturní akce, sledování dění ve společnosti – televize, tisk, soutěže, uplatňování individuálních zájmů, diskuse, besedy na téma, práce v zájmových kroužcích na DD i mimo DD

Metody

Vysvětlování, rozhovor, cvičení a navykání, interaktivní hry, hodnocení chování – slovně, odměnou, působení na děti při činnostech výchova příkladem vychovatele apod.

Integrace dětí do širšího sociálního prostředí

Zapojení dětí a zařízení do společenského dění a činností mimo DD

  • – spolupráce se školami, které naše děti navštěvují – ZŠ a MŠ Sedlec-Prčice, SOU Sedlčany, SOU Benešov, jiné spřátelené dětské domovy – turnaje, soutěže, setkávání se na společných akcích
  • – zájmové kroužky mimo náš DD
  • – spolupráce s obcí, ve které žijeme – účast na akcích obce, pomoc při udržování pořádku v obci – brigády, úklidy veřejných prostranství v obci, vystoupení našich dětí na kulturních akcích pro obec
  • – spolupráce se sponzory, s nadacemi aj. organizacemi

Zapojení do projektů

Nadace Terezy Maxové dětem

Posláním nadace je umožnit každému dítěti prožít spokojené a bezpečné dětství v rodinném prostředí a dát znevýhodněným dětem šanci na lepší život.

V oblasti ústavní výchovy nadace podporuje vzdělávání dětí a rozvoj jejich dovedností, a poskytuje jim tak lepší šanci na produktivní a naplněný život po opuštění dětského domova.

#jsemlaskavec – Nadace Karla Janečka

Projekt pro děti ve věku 6 – 15 let, ve kterém si vyzkouší vykonat nezištný laskavý skutek v rámci Světového dne laskavosti 13.11..

Cílem je zviditelnit důležitost tématu laskavosti v současném světě a inspirovat veřejnost.

Bude se vybírat z těchto laskavostí:

  • – ukliďme okolí své školy či vyberte jiné libovolné místo
  • – uspořádejte sbírku starého oblečení a věnujte ho potřebným
  • – najděte si ve vašem okolí zvířecí útulek a nabídněte jim svoji pomoc
  • – udělejte radost lidem z Domova pro seniory
  • – vykonejte laskavý skutek dle vlastního nápadu

Restart –  Nadační fond Veroniky Kašákové

Cílem je pomoc dětem prostřednictvím návštěv odborných koučů a terapeutů v dětských domovech, po dobu půl roku, kteří budou pracovat s dětmi na odbourání negativních vzorců z dětství, traumat, ale také na získání sebevědomí a sebelásky, zjištění vlastních silných stránek a přípravě na odchod z dětského domova.

Patřím mezi ostatní – rozvoj gramotnosti a praktických dovedností žáků z dětských domovů –  IREAS, Institut pro strukturální politiku, o. p. s. (EU, MŠMT)

Cílem je podpora rovných příležitostí žáků prostřednictvím rozvoje čtenářské gramotnosti, rozvoje matematické gramotnosti, rozvoje sociálních a občanských kompetencí a praktických dovedností ve formě volnočasových kroužků v dětských domovech a školách cílové skupiny.

  • – aktivity podporující silné stránky žáka – kroužek zahrnující aktivity k sebepoznání žáků zábavnou zážitkovou formou, součástí může být i předprofesní příprava pro žáky (víkendová akce 1x za pololetí)
  • – rozvoj exekutivních dovedností – volitelné pohybové aktivity pro zlepšení koncentrace a sebeovládání

Život nanečisto – realizátorem projektu je spolek Mimo domov

Příprava dospívajících ze zařízení náhradní rodinné výchovy, jehož cílem je připravit klienty  DD a DDŠ ve věku 15 – 23 let na přechod do samostatného života a zvýšit tak jejich šanci na plynulé začlenění do společnosti, jak v kontextu uplatnění na trhu práce, tak v oblastech finanční gramotnosti asociálních dovedností.

Patron – realizátorem projektu je Liga otevřených mužů  (LOM) a spolek Múzy dětem

Podpora sociální integrace mladých mužů a žen ze zařízení náhradní rodinné výchovy (ZNV) podpořený finančními prostředky z ESF a ze státního rozpočtu v rámci Operačního programu Zaměstnanost (dále jen “Projekt Patron”), jehož cílem je usnadnit vyrůstajícím v ZNV ve věku 16 – 21 let, přechod do běžného života a zvýšit jejich šanci na začlenění do společnosti, zejména v kontextu uplatnění na trhu práce.

Začni správně – realizátorem je obecně prospěšná společnost yourchance o.p.s. 

Smyslem fungování je prosazování potřebných změn v oblasti:

  • – výuky finanční gramotnosti
  • – integrace mladých dospělých opouštějících instituce náhradní rodinné výchovy

Projekt Začni správně podporuje mladé lidi z dětských domovů a pěstounské péče při odchodu z domova. A to především v oblastech jako je: hledání práce, zajištění brigády, komunikace s úřady, péče o děti, zajištění bydlení, plánování finance, další vzdělávání…

Milý Ježíšku

Projekt, který plní přání dětem z dětských domovů

Klíčové aktivity určené dětem od 15 let výše

Cílem je usnadnit dětem z dětského domova přechod do běžného života, kde již nebudou mít sociální vazby, které jim poskytuje naše zařízení.

  • Tematická setkání (organizuje společnost yourchance o.p.s.) uskutečňují se v Praze

Poskytují:

  1. Komunitu – skupinu mladých lidí, kteří naslouchají
  2. Vzdělávací aktivity, které dětem usnadní odchod z DD
  3. Setkání se zajímavými a inspirativními lidmi – osobnostmi
  4. Možnost podělit se s ostatními o starosti i zkušenostmi 
  • Mentoringový program (organizuje yourchance o.p.s., Liga otevřených mužů)

Propojuje mlaďochy s dospěláky, kteří jim pomáhají najít tu správnou cestu životem.

Mladí lidé mohou se svým mentorem/patronem konzultovat nejen otázky spojené se vzděláním či profesí, ale především s běžným každodenním životem

  • Příprava na život

Zapojování do péče o svěřené bytové i nebytové prostory, osobní věci …

  • Letní brigády

Zapojování dětí do letních brigád s cílem získání pracovních návyků, učení se skutečné práci, režimu a organizaci pracovního dne, včetně uvědomění si hodnoty peněz a hospodaření s reálně vydělanými příjmy.

  • Finanční gramotnost

Posílení sociálních kompetencí dětí se zaměřením na jejich ekonomickou gramotnost, stejně jako posílení obecných dovedností plánování a hospodaření.

  • Sexuální výchova

Vedení k odpovědnosti v partnerských vztazích, postoji k rodičovství, péči o děti.

Okruhy výchovně vzdělávacího programu:

Místo, kde žijeme – poznávat nejbližší okolí, orientovat se v něm

Lidé kolem nás – respektovat pravidla chování ve vztahu k druhému

Lidé a čas – dodržovat zásady správného denního režimu – čas na práci (školu), na odpočinek, aktivní odpočinek

Rozmanitost přírody – se zaměřením na ochranu životního prostředí a pozorování přírody

Člověk a jeho zdraví – vytvářet správné hygienické návyky, zvládat sebeobsluhu, samostatnost

Konkrétní úkoly výchovně vzdělávacího programu:

1. Péče o zdraví

Cíle:

  • vytvářet správné hygienické návyky, zvládat sebeobsluhu, samostatnost
  • umět se orientovat v každodenním životě
  • umět rozlišovat, co zdraví prospívá, a co naopak škodí

Očekávané výstupy:

  • zvládat sebeobsluhu
  • každodenní pobyt venku
  • pochopit organismus člověka – jak funguje, co potřebuje
  • návyk pravidelného jídla a správného stolování
  • zásady stravování v kolektivu, dodržování pitného režimu
  • informovat o škodlivosti kouření a alkoholu

2. Práva a povinnosti

Cíle:

  • respektovat pravidla chování ve vztahu k druhému
  • rozpoznat nevhodné a rizikové chování a uvědomit si jeho možné důsledky
  • rozvíjet sebeovládání, vytrvalost, samostatnost a vztahy mezi vrstevníky

Očekávané výstupy:

  • naučit se pomáhat druhému
  • zvládat běžné životní situace a emocionální problémy, korigovat nepřizpůsobivé chování
  • objasňovat normu, že právo a povinnosti „jdou ruku v ruce“ a nelze nadřazovat jednu oblast nad druhou

3. Příprava do školy

Cíl: 

  • naučit se zodpovědně připravovat na vyučování, včetně plnění písemných domácích úkolů

Očekávané výstupy:

  • opakovat a upevňovat již získané znalosti, dovednosti
  • pravidelná četba knih, časopisů
  • spolupráce s učiteli
  • zautomatizování daných činností

4. Média

Cíl:

  • vhodně využívat mediální prostředky

Očekávané výstupy:

  • čtení vhodných časopisů, knih
  • sledování pořadů v televizi
  • rozlišování vhodných a nevhodných pořadů
  • usměrňovat vysedávání u počítače, televize
  • sledovat aktuální dění doma i ve světě
  • regulovat používání mobilních telefonů

5. Kultura a sport, zájmová činnost

Cíle:

  • navštěvovat divadelní a filmová představení
  • sledovat a účastnit se sportovních akcí
  • posilování sebevědomí jednotlivců
  • předcházení sociálně patologických jevů
  • zdokonalování v oblasti sebepoznání

Očekávané výstupy:

  • umět se správně chovat při návštěvě kulturních i sportovních akcí
  • zařazovat pravidelné vycházky do přírody, rekreační sporty
  • naučit se smysluplně nakládat se svým volným časem a využívat nabídky zájmové i relaxační činnosti

6. Sebeobsluha

Cíle:

  • upevnění hygienických návyků
  • zvládnutí péče o osobní prádlo, oblečení
  • dbát na pořádek ve svém pokoji, v osobních věcech
  • dodržovat základní principy stolování a obsluhy stolu

Očekávané výstupy:

  • denní provádění osobní hygieny a výměny prádla
  • vhodné odívání a líčení, používání prostředků osobní hygieny
  • zvládnutí přepírání, třídění prádla do pračky
  • účast a pomoc při péči o malé děti
  • účast a pomoc při servírování svačin a večeří na jednotlivých skupinách
  • příprava jídelníčku a celodenní vaření v sobotu na jednotlivých skupinách

7. Komunikace

Cíle:

  • zvládnutí základních komunikačních dovedností ve vztahu k vrstevníkům a dospělým
  • vnímat a hodnotit výsledky své tvůrčí činnosti

Očekávané výstupy:

  • umět naslouchat a porozumět sdělení, pomáhat jim řešit problémy
  • podporovat čtení knih, časopisů
  • individuální rozhovory
  • netrpět vulgární chování a vyjadřování
  • sebeovládání a sebekontrola
  • každodenně provádět logopedická cvičení s vybranými dětmi

8. Sebeprezentace a jednání s druhými lidmi

Cíle:

  • zvládnutí vhodného způsobu chování v osobním styku a jednání s druhými lidmi
  • osvojovat poznatky, schopnosti a dovednosti důležité pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k ostatním lidem
  • rozvíjet sebeovládání, vytrvalost, samostatnost a vztahy mezi vrstevníky
  • poznávat vztahy v rodině – funkce a postavení jednotlivých členů rodiny

Očekávané výstupy:

  • poskytovat prostor pro jednání s vrstevníky a dospělými např. při volných vycházkách, v obchodě, u lékaře, na poště, ….
  • dodržovat pravidla a zvyklosti chování ve společnosti tj. pozdrav, podání ruky, úcta ke starším, …
  • vědomě dodržovat morální zásady a pravidla chování, orientovat se v základních mravních hodnotách
  • umět důstojně reprezentovat sebe i DD při veřejných vystoupeních
  • zapojovat se do společenského dění v naší obci

9. Finance a hmotné zabezpečení

Cíle:

  • získání základních informací o penězích a jejich používání
  • rozvíjení finanční gramotnosti

Očekávané výstupy:

  • naučit se hospodařit s kapesným (kasička, fiktivní peníze, směnárna)
  • informovat o ceně oblečení a obuvi, o výši zápisného do zájmové činnosti, o cenách věcí běžné denní spotřeby
  • vést děti k zodpovědnosti – nutnost převlékání oblečení po příchodu ze školy, šetření energií i vodou, pravidelné docházení do kroužků, neplýtvání jídlem
  • netrpět poškozování majetku, učit děti respektovat pravidla
  • pěstovat kladný vztah k práci, podporovat účast na brigádách a pracovních činnostech v parku (hrabání trávy i listí, úklid spadaných větví, jablek …), vhodná motivace, osobní příklad

10. Dopravní pravidla

Cíle:

  • Umět
  • učit se odhadnout možná nebezpečí

Očekávané výstupy:

  • dbát zvýšené pozornosti při volné vycházce
  • uplatňovat základní pravidla účastníků silničního provozu
  • znát důležitá telefonní čísla

11. Pravidla soužití v DD

Vychovatel – dítě

  • – správně a ohleduplně oslovovat děti
  • – řešit problémy v klidu
  • – být spravedlivý
  • – mít smysl pro humor a legraci
  • – být spolehlivý a trochu přísný
  • – být vstřícný, ohleduplný a tolerantní
  • – nekřičet, netřískat s věcmi
  • – neponižovat děti
  • – být objektivní, spravedlivý
  • – netrpět šikanování
  • – nepoužívat fyzické násilí
  • – nenadávat vulgárně
  • – neodhánět děti, když nám chtějí něco sdělit

Dítě – dítě / děti mezi sebou /

  • – oslovovat se křestním jménem
  • – tvořit dobrý kolektiv
  • – tolerovat názor druhého
  • – být k sobě slušní, pozorní a upřímní
  • – spolupracovat, pomáhat si a půjčovat si věci
  • – řešit problémy s humorem
  • – vyslyšet druhé – slyšet se navzájem
  • – neubližovat si fyzicky ani psychicky
  • – nebýt vulgární
  • – nepřekřikovat se
  • – nevysmívat se a neponižovat

Dítě – vychovatel

  • – slušně, zřetelně zdravit a oslovovat vychovatele
  • – mít odvahu říci slušně svůj názor
  • – být ochotný spolupracovat
  • – neskákat do řeči, nevykřikovat
  • – nebýt drzý a neodmlouvat
  • – neprovokovat
  • – nepodlézat
  • – neohrožovat sebe a ostatní nevhodným chováním, např. honění, strkání, házení ostrých předmětů apod.

Program rozvoje osobnosti dítěte

Střednědobé a krátkodobé cíle péče o dítě v zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy; zejm. vyhodnocení předchozích cílů a způsob dalšího vzdělávání, zapojení do zájmové činnosti, do odpovídajících skupinových, socializačních kontaktů a kontaktů s rodinou.

Denní informační záznamy o dětech

Předávání denních informací o zapojování dítěte do pracovních a výchovně vzdělávacích činností, včetně jeho chování.

Pedagogický deník dítěte

Pedagogické hodnocení dítěte v oblasti výchovně vzdělávací.

Záznamy jsou prováděny 2x za rok.

Program v rámci MPP

Cílem prevence je rozvoj sociálních dovedností v navazování zdravých vztahů mimo rodinu, v schopnosti čelit sociálnímu tlaku, dovednosti rozhodovat se, efektivně řešit konflikty. Zásadní místo zde má primární prevence zaměřená na problematiku virtuálního světa a návykových látek, jejich účinky a rizika. Dále nabízení pozitivních alternativ volného času.

Zapojení do Programu v rámci MPP na jednotlivých rodinných skupinách vypracovaného metodičkou prevence: soutěže „Hravě žijme zdravě“ a plnění konkrétních úkolů MPP.

Zájmová činnost organizovaná TJ Sokol Sedlec-Prčice

Oddíl kopané

Komunitní kruh

Jedná se o pravidelné setkávání dětí na dané rodinné skupině, které probíhá každé pondělí. Obsah a vedení komunitního kruhu respektuje věkové a individuální zvláštnosti dětí. Klíčovou úlohu v komunitním kruhu hrají otázky navozená témata. Cíleně se rozvijí pozitivní vztahy na rodinné skupině, posiluje se soudržnost, porozumění mezi dětmi a tím působí na utváření bezpečného klimatu ve skupině.

Spolupráce

Spolupráce se školou, kterou naše děti navštěvují (ZŠ a MŠ Sedlec – Prčice, SOU Sedlčany, SOU Benešov), včetně návštěv společných akcí (divadelní představení, koncerty, přednášky, filmová představení, …). Setkávat se na společných akcích spřátelených dětských domovů.

Zapojování se do veřejného dění v naší obci, reprezentovat naše zařízení.

Klíčový pracovník

Každému dítěti je přidělen klíčový pracovník, který provádí s dítětem pohovor 2x za měsíc nebo dle potřeby dítěte a z veškerých informací provede zápis.

Závěr

Cílem výchovně vzdělávacích činností je vytvoření co nejstabilnějšího prostředí, které dětem umožňuje uspokojování základních, materiálních, citových, i speciálních potřeb a které zajišťuje rozvíjení vědomostí, dovedností a návyků s přihlédnutím k zájmům a individualitě každého dítěte. Připravit dítě na samostatný a plnohodnotný život ve společnosti.

Součástí celoročního plánu výchovně vzdělávací činnosti je Náplň mimoškolní činnosti, Režim dne a Návrh mimoškolních aktivit.

Vypracovala: Stanislava Veselá

TOPlist